E-TİCARET VE 3PL – BİRLİKTE ÇALIŞMANIN AVANTAJLARI
E-ticaret, depolama ve denizcilik ve lojistik endüstrileri için itici güçtür, bu nedenle dağıtımın verimliliğe odaklanması, rekabet avantajı elde etmek için son derece önemlidir. Talep sürekli büyüyen bir sabittir ve bu talebi karşılamak için hareket E-Ticaret dünyasında büyümek isteyen bir kuruluş üzerinde bir baskı yaratabilir. Bu sulara dalmak isteyenler ya batacaktır ya da çıkacaktır; ancak deneyimsiz bir şirketin ne yapması gerekir? 3 PL dünyasına bir gözatalım ve E-Ticaret'e neler sunabileceğine bakalım.
Üçüncü parti lojistik servis sağlayıcıları (3PL), dağıtım tesislerini esnek ve hızlı değişime uygun olacak şekilde geniş bir müşteri yelpazesine hizmet edecek biçimde tasarlamaktadır.
E-Ticaret girişimleri. Ancak avantajlar burada bitmiyor. Deneyimli bir 3PL ile birlikte çalışmanın potansiyel avantajlarından bazılarına göz atalım:
İhtiyacınız olan yerde uzmanlık
Köşebaşınızda bir 3PL olması, odağın pozitif bir şekilde yeniden dağıtılması anlamına gelir. Birçok 3PL, yüksek hacimli küçük siparişleri hızlı ve doğru bir şekilde toplama ve paketleme konusunda geniş deneyime sahiptir - e-ticaret oyununda yeni olan şirketler için paha biçilemez bir uzmanlık. Mevcut dağıtım operasyonlarına sahip perakendeciler, mağazalarına dağıtım üzerinde yoğunlaşırken, e-ticaret ihtiyaçlarını karşılamak için 3PL kullanmayı da tercih edebilirler.
Yeni pazarlarda deneyim sahibi olmak
Üçüncü parti lojistik servis sağlayıcıları kullanımı E-Ticaret şirketlerinin yeni sulara açılmasını sağlar. Yeni pazarlar ya da yeni ürün teklifleri olsun, bu yaklaşım müşteriye, büyük bir yatırım yapmadan önce, gerçek bir potansiyele sahip olma konusunda değerli bilgiler sunarak, bağımsız bir işin mevcut olmadığı esnekliği sunabilir.
Maliyet azaltma
Kendi işinizi kurduğunuzda amortisman çok masraflıdır. Üçüncü parti lojistik servis sağlayıcıları ile çalışarak, ek vergi avantajlarının veya tesisinize eklemiş olabileceğiniz sermaye ekipmanıyla ilişkili bakımın faydalarına sahip olabilirsiniz. Üçüncü parti lojistik servis sağlayıcıları, nakliye maliyeti kategorisinde de ayrı bir avantaj sunuyor. Birçok 3PL aynı lojistik tesisinde birden fazla müşteriye hizmet vermektedir. Bu, bireysel müşterilere ait parçalı yükleri (parsiyel yükleri) komple kamyon yükü sevkiyatlarına birleştirip daha düşük oranlarla fiyat pazarlığı etmelerini sağlar.
“Last Mile” potansiyeli
Last Mile nedir? Türkçe çevirisi “Son Kilometre” olup aslında e-ticarette, ürünlerin dağıtım kanallarından müşterilere teslim edilmesi sürecinin son basamağını tanımlamaktadır.
Müşterinizin son derece önemli olan “Last Mile” hizmetinden faydalanması, sizinle daha yakın olmasını sağlamaktadır. Bu sebeple 3PL ile işbirliği , müşteri envanterine ev sahipliği yapmak için birden fazla yer sunarak daha hızlı teslimatlar ve daha iyi müşteri hizmetleri sunmak anlamına gelmektedir. Ayrıca, iadeler herkes için bir problemdir. Birçok 3PL iadeleri ele alma konusunda uzmanlaşır, müşterilere ikincil piyasalara, üçüncü taraf toptancılara ve hasarlı ürünler için geri dönüştürücülere erişim sunar.
İşgücü avantajları
İşe alma ve işten çıkarma, sağlık sigortası, sendikal meseleler ve bir iş gücünün yönetimi ile ilgili diğer tüm sorumluluklar, büyümekte olan bir şirketin üstlenmek istediğinden daha fazladır. Tecrübeli üçüncü parti lojistik servis sağlayıcıları, bu görevlerin yanı sıra onlarla birlikte gelen evrak ve raporlama yüklerini de üstlenebilir.
Mevsimsel yoğuluğu yönetmek
Mevsimsel E-Ticaret mücadeleleri şaka değildir ve onlar için hazırlanmak esneklik ve uyumluluk gerektirir ve 3PL ler sürekli olarak değişen ürünlere sahip farklı müşteri kitlesine hizmet ettiğinden, tesislerini kolayca esnek şekilde tasarlarlar. Bu, onları mevsimsel yoğunluk gibi dalgalanan iş hacmini yönetmek için çok uygun hale getirir.
Deneme sürüşü yeni teknolojiler
Her yıl yeni teknolojiler ve geliştirmeler mevcuttur. Bu gelişmelerin operasyonlarınızı nasıl etkileyebileceklerini ve geliştirebileceklerini görme isteyebilirsiniz. Bir arabayı satınalmadan önce yapacağınız deneme sürüşüne benzer şekilde, satın almadan önce yeni modeli deneyebilirsiniz. Belirli teknolojileri kullanan bir üçüncü parti lojistik servis sağlayıcısı seçmek, müşterilerin kendi tesislerine satın almadan önce bu sistemlerin fonksiyonlarını test etmelerine olanak tanır. 3PL depolarında bulunan farklı raf sistemleri mevcuttur. Bunları kısaca sıralamak gerekir ise;
- Paletli Raf Sistemi (Conventional Pallet Racking)
- Dar Koridor Raf Sistemi (VNA)
- Çift Derinlikli Raf Sistemi (Double Deep)
- İçine Girilebilir (Drive in)/İçinden Geçişli (Drive Through)Raf Sistemi
- Giydirme Cephe/ Silo Raf Sistemi (Rack Clad Building)
- Mezzanine/Katlı Platform
- Paletli / Kutulu Kayar Raf Sistemi
- Ger İtişli Raf Sistemi (Push Back)
- Mekik Raf Sistemi (Radio Shuttle)
- Sipariş Hazırlama Raf Sistemi (Minirack)
- AS/RS Otomatik Yükleme Boşaltma Raf Sistemi
- Carusel Sistemler vb..
Dışarıdaki faktörlere göz at
E-ticaret şirketlerinin varlıklarının tahmin edilmesi çok zordur. Tüketiciler, çevresel faktörler veya pazarlar tarafından etkilenebilirsiniz. 3PL kullanımı, şirketlerin altyapı ve personel yatırımları yapma riski olmadan, dalgalanmalarını daha da kolaylaştırarak şirketlerin operasyonlarının yoğunluğunu yönetmeye olanak tanır.
3PL'nin şirketinizin E-Ticaret büyüme stratejisine nasıl fayda sağlayacağını göz ardı etmeyin. Dağıtım ihtiyaçlarınızı karşılayabilecekleri gücü kullanarak işinizin potansiyelini görebilmeniz mümkün.